Har bestämt mig

Kommer att ta en paus från bloggandet här, vill ni följa mig vad jag sysslar med så hittar ni mig på instragram :) AnnuAkers, heter jag där. Sen fortsätter ajg ju att blogga på Matti-bloggen o uppdaterar vad vi sysslar med där, men min vardagsblogg tar jag en paus med. :)

Trevlig sommar!!

kram!!





23e maj 2012

Dålig uppdatering från min sida, dels för att jag har så massor med skolan som gör att jag känner mig sönder stressad, och sen för jag funderar på att sluta blogga.

Känner mig tudelad i den sista biten, för  jag älskar att se tillbaka på bilder o läsa vad jag sysslat med, men samtidigt förstår jag inte varför jag delar med mig så mycket av mig själv till helt okända. :) De flesta delarna med att blogga är positivt, men känner jag blir allt mer "privat" ju äldre jag blir o inte vill alla skall veta allt om mig, även om jag väljer själv vad jag delar med mig av här, men jag tycks inte kunna filtrera allt, hehe. Speciellt då ni läsare bara blir flera o flera tror jag att jag måste fundera en gång extra vad jag publicerar, men då igen är det kanske just därför ni läser min blogg för att ajg är ärlig med mina ups and downs?

Kanske jag bara använder min hästblogg i fortsättningen??



Idag har jag i alla fall solat o läst på morgondagens tent. Men nu e de för kallt ute så är inne under filten o pluggar



22a maj 2012

Idag är det en alldeles speciell dag, för idag fyller Leo hela två år! Min lilla grabb har blivit stor pojke, och om en vecka fyller Ludde 1 år, så vi funderar lite vi ska börja fira dem på samma dag när det ändå skiljer så lite mellan dem.

Dessutom har jag fått äran att fota Sara och hennes Dajm idag, vi ska försöka ta lite snyggare bilder på dem så ska bli super roligt! Så tänkte fara på hemvägen o köpa lite gotta till mina älsklingar så de får en födelsedagsmåltid! :)





Leo tyckte jag var lite pinsam som skulle fånga en puss på bild, haha




21a maj 2012

Voi huhhu, suttit med skoluppgifter upp över öronen hela dagen, men nu är det nästan klart, tog paus för dagen i alla fall och slängde på mig löpkläderna och for ut på en länk. Det gick faktiskt bättre idag, sprang 4 min snabbare idag än senast.

Hade inte ont i smalbenen idag när jag sprang, men jäklar vilka "stickningar" jag fick i sidan, jag måste ha en ursel andning när jag springer. Ska nu snabbt duscha av all svett och sedan iväg till stallet med Emma. :) See ya later!



Var aningen
fräschare INNAN löprundan, nu ser jag ut som jag vet inte vad! ;)


Fantastisk lördag!

Hade en så perfekt lördag igår! Började med en härlig stadig frukost med T, sen iväg till stallet och hoppa och göra nytt höjdrekord för min del, sen hem o byta om o iväg till Smedsby för att vara hundvakt och grilla.

Haha, men att grilla var inte så enkelt sist och slutligen.
När gamla trion var återförenad (2 år sedan sist) så skulle vi börja grilla det vi inhandlat, men det gick inte så bra.. Eld fick vi nog tack vare tändvätskan men sen så slocknande och en massa strunt, så vi fick ringa efter förstärkning, och som tur kom grabbarna o hjälpte till med grillen. TACK!! Så fick hundarna leka med grabbarna också, så det blev win-win med allt igår :)

Hade så roligt igår. En perfekt kväll, tack alla inblandade!!





















20e maj 2012

God morgon! Blev i chock när jag vaknade av att hundarna skällde och klockan var 11:30!!! Ett tag sedan jag sov så länge, men det var riktigt skönt! Men nu från en sak till en annan. Jag älskar serien Vampire Diaries o kom över ett klipp jag bara tycker är för ljuvlig!! Kolla in det nu alla ni som brukar kika på serien, den är så fin!


Ha en fantastisk lördagkväll!!

Hoppas ni får en fantastisk lördag!! Ska grilla med min gamla tjejtrio ikväll så förväntningarna är höga. Kommer bli super gott o mysigt!! :) puss

Svar på kommentar

Anonym
Va rolit att si du e lika vacker på "riktit" som på bild. trott du fotoshoppar alla dina bilder. :)

Tack för smickret, men haha tänkte jag skulle klargöra det här med photoshop och mina bilder, så inte ni andra också tror jag photoshoppar om mitt utseende.

Det jag gör med mina bilder är att jag ändrar skärpa, ljus o kontraster. Sen om jag har någon mindre smickrande vulkanutbrott i ansiktet photoshoppar jag bort den eftersom jag inte vill det utbrottet ska ta bort fokus från mig, höhö. Nå nej, men det är jag ju knappast ensam om att göra. Men det är enda jag "ändrar" på mitt utseende, annars  ser jag nog ut som jag gör på bilderna, hehe. Så ni ser nog Annu till 110% i bilderna

Men tack söta rara för din snälla kommentar, men kände jag ville klargöra ifall ni upplevt jag haft FÖR photoshoppade bilder :)






19e maj 2012

God morgon! Det blev ändrade planer igår kväll, istället för Tropiclandia, blev det filmmys och pizza. Så jäkla mysigt och gott!! Att mysa och få ha kvalitetstid med den man älskar mest i världen är bäst! Känns som vi sprungit om varandra mycket på sistone, så jag mådde som en prinsessa igår med min man och pizza, för det är knappast en nyhet för er att jag älskar pizza nästan lika mycket som jag älskar T, hehe ;)



Älskar att ha ansiktsmakser, men har inte haft på ett bra tag nu så känns som att jag har babyhy




VIDEOBLOGG

 


18e maj 2012

Så sakens nervös, ska skriva en tent nu snart, den som försvann spårlöst för någon vecka sedan, så har så toppen lärare så hon kommer o övervakar mig medan jag skriver idag. Men bara jag skulle få in allt, vet inte varför min hjärna e så kaputt??

Håll tummarna!!!



17e maj 2012

God morgon! Nej jag steg upp kl 12 så har inte sovit fram till nu. Jäklar så roligt jag hade igår, och det bästa är att det inte var sista gången eftersom mina fina vän Ansu stannar hemma denna gång!

Det var en hel galen o kul kväll, bästa på länge!! :) Fulla o glada, helt underbara! Dansade loss, shottade loss, skrattade loss och hade det helt sjukt kul! Tack Ansu!!













Sen hade vi en jäkla tur med taxi både påvägen till Hullo och hem. Vi måste nog ha sett så oskyldiga ut så alla taxigubbar kände de bara måste köra oss, haha. Jäklar vad pizza smakade gott igår!

En riktig 10p kväll då tiden bara flög iväg. Måste vara över ett år sedan jag var ute till stängningsdags!

Dansa - pausa

Sitter o käkar lite smörgås, haha, man blir hungrig av att förfesta. :P Ska börja söka oss mot staden nu snart.. Hoppas ni får de bra ikväll!  :)

Vi ska söka upp Stefan o co. senare ikv men föst blir det några billiga drinkar på Hullo Pullo, min första gång där så får se hur kvällen slutar! :D












16 maj 2012

Känns som jag hunnit med massor idag fast jag egentligen inte har det. Det jag gjort är varit ut på en löprunda lite på 4 km och skrivit läkemedelsräknings tent och ska nu äta ett äpple o sen iväg till stallet innan det blir att fixa sig inför kvällens galna kväll :)

Gällande lprundan fick jag lite lejdon, fick super ont i smalbenet (smärta i smalbenet var orsaken till att jag hoppade av löpskolan förra året), så fick gå i 3 omgångar för att klara av att komma runt. Det är bara så störande att smärta ska stoppa en då man annars skulle orka.. Men hoppas det blir bättre, ska nu löpa minst 1ggr/vecka.






Härligt!

Kvällar som denna är man stolt nyinflytta Brändöbo. :) Det är så vackert! Spec då vi bor där var de finns mycket gräs o träd, lite wisteria lane-feelis över det (liite). :)

Älskar att bo så nära vattnet, skulle aldrig kunna bo i en stad var det är flera km till vatten.





15 maj 2012

God morgon! Fasiken vad skönt med sovmorgon, har inte sovit till längre än 9 på flera veckor i och med flytten o praktik m.m.

Tänkte annars tipsa er om att jag skaffat för ett tag sedan intragram, där jag uppdaterar om annat än här på bloggen. :) Jag heter AnnuAkers där om ni känner för att följa mig. Här på bloggen hittar ni direkt link till höger.

För er som inte vet var instragram är, så är det som ett slags fotogalleri som man kan lätt ladda upp foton fårn sin telefon o uppdatera på det sättet. Som en blogg, men minimalt med text o mycket bilder. :) Jag tycker det är skit kul att ladda upp och kika på andra bilder. Lätt att följa andra och se vad de har för sig.

Om du har instragram, kommentera här så jag kan börja följa dig :)



Party party

 


14 maj 2012

Trodde inte jag skulle skriva detta längre, men fasiken vad jag är på party-feelis. När jag körde hem från skolan idag så kom det flera bra låtar på radion så jag ringde genast Ansu (som äntligen kommit hem <3) o vi e troligtvis påväg ut på onsdag o det är bara att hänga på! :) Bara att säga hej i så fall!! Torsdag är ju en röd dag så antar ni är fler än oss som är påväg ut?? Eller är ni??

Vart far man nu för tiden?? Ollis känner jag mig för gammal (förutom tisdagar) då man börjat träffa de man suttit barnvakt till för "några" år sedan, alltså inget emot dem utan bara situationen, ni fattar hoppas jag hehe. Så var hänger man då? Är lite ur form, hehe. funderar på Sky el Rocktails??








God natt!

Precis kommit hem och är helt slut. Varit full rulle från morgon till kväll, men varit en bra dag. Enda negativa med dagen är att jag känner jag inte behärskar den där jäkla matematiken jag måste kunna som rinnande vatten på onsdag, blir att plugga plugga plugga nu i morn och på tisdag!!

Har ni tagit hand om era fina mammor idag? Jag hann inte så mycke som jag skulle ha velat, men fick krama om henne i alla fall! <3



Påväg att fira mor 1 av 2 för dagen.


13 maj 2012

Grattis alla fina mammor där ute!! Blir en busy morsdag för min del, ska nu första rusa ut till stallet och rida älsklingshästen, sen snabbt hem och iväg till Maxmo för att fira svärmor o svärfar (födelsedagsbarn). Efter det blir det att fira egen mamma och till sist hinna räkna läkemedel innan jag tänker avsluta med traditionell söndagsbastu! :)




Ta hand om era mammor idag nu, ni får bara en! :)


12 maj 2012

Sitter och äter frukost för andra gången idag. Jag var nämligen uppe med tuppen för att hinna ut till Matti hästen idag innan begravningen. Så trots den lysande solen går inte dagen i några muntra tecken..

Men började tänka på begravning o dödsfall nu, om ni möter en likbil brukar ni stanna då? Jag minns då min momi dog förra året o vi körde efter likbilen i Kokkola så stannade nästan 90% av all mötande trafik för att visa deras respekt. Jag tycker det var en otroligt fin tradition. Har inte sett någon göra så här runt om i Vasa. :/



catching

Hemma igen och super nöjd med vad jag inhandlat. Blev lite grejer till lägenheten, en sommarridjacka till mig, ett par nya skor till mig och ett fleecetäcke med halsdel till Matti.

Men måste säga jag var lite besviken på Tuuris urval, mindes de hade massor, men njaa. Hästsidan var ju en flopp bortsett från de jag köpte för det var larvigt billiga priser på dem. :)





Haha, syns kanske vilka som är nya o inte.. Men har älskat mina converse,
men folk i omgivningen tyckte jag behövde nya tydligen.

11 maj 2012

God morgon! Har kommit ur duschen och sitter o väntar på att gröten skall bli klar så jag får börja äta lite frukost. Ska med mamma till Tuuri idag, jag ska kika om de har några billiga tävlingsridbyxor där o någon fin kavaj till, om jag inte hittar så blir det ju en mysig mor och dotter dag! Länge sedan vi hade en sådan sist, så detta ska bli skoj! :)



Jag behöll annars byxorna, T älskade dem och så fick jag beröm helt random igår också av människor skolan så det var ju super kul, ingen brukar kommentera vad jag har på mig, haha. Nästa blir ett par blåa, de är så snygga!!


Najs eller bajs?

Kan inte bestämma mig om jag klär i färgade byxor?? Tycker det är skit snyggt på andra, men känns inte smickrande på mig.. Hmm, men ändå gillar jag färgen...

Vad tycker ni?? Najs eller Bajs?? Behålla eller sända tillbaka??






10 maj 2012

God morgon! Sitter o dunkar Katy Perrys - Part of me låt på hög volym medan jag fixar mig inför skolan. Sjukt bra låt! När förkyldningen är borta blir det nog en "spring"-låt. För nu jäklar ska kondisen förbättras om jag ska orka springa 16  km i höst på Botnialöpe i september!

This is the part of me that you never gona ever take away from me!


 

 


Black and white






Dagens


Kavaj - H&M, Topp - Gina Tricot, Jeans - Carlings, Skarf - H&M, Klocka - Hugo Boss, Katthår -ala  Leo & Ludde

9 maj 2012





God morgon! Är ny duschad o sitter o äter frukost, försöker med en ny taktik nu för tiden gällande frukosten. Jag försöker äta lite mera till frukost n jag annars gjort så jag inte ska bli hungrig och köpa något i skolans café då det är så dyrt där. I övrigt känner jag mig rätt så pigg, hoppas det håller i sig då det blir att räkna läkemedel hela dagen!

Ikväll är det dessutom date-night så blir romantisk middag här för mig o T. Älskar date-nights! <3


Size me kampanj!

Jag vet inte hur många av mina läsare som följer med bloggare från sverige? Jag följer inte riktigt någon aktivt, men brukar kika in någon gång i månaden när jag har tråkigt på olika bloggar där, och idag när jag hade lite tid över och kikade på några bloggar var det STORA debatter om Blondinbella och hennes "utvik" i hennes egen tidning "Egoboost".




Bild lånad härifrån


Jag klarar inte av at vara tyst utan vill kommentera detta jag med. Själva debatten har då gått på om hon gjort detta "utvik" för att sälja tidningar istället för att boosta kvinnors självkänsla, och att hon inte har en hälsosam kropp osv. You know the drill med kroppfixeringen idag.

Nå väl MIN åsikt
gällande hela grejen är att jag tycker det är bra Blondinbella försöker få kvinnor att älska sina kroppar. Jag har släktingar och vänner i alla de storlekar och alla är så otroligt vackra. Men om en människa inte älskar sin kropp ser inte omgivningen hur otroligt vacker denna människa är! Klart vi skall ta hand om våra kroppar genom att inte dricka för mycket alkohol, inte röka, äta hälsosamt osv. det prentas in i våra hjärnor redan i lågstadiet att det är farligt att vara för smal och för tjock, men det tycks som människor glömmer bort att alla har olika gener som gör att vi ser ut på olika sätt och det är mera viktigt att vi accepterar oss själva och tar hand om det inre, inte bara det yttre!

Själv blir jag galen på detta size 0, som många håller på med att är idealet hur en kvinna ska se ut.
Seciellt blir jag förbannad på mig själv när jag tänkt "Nej, nu ska jag komma i form inför beach 2012!!". Ja, jag har tränat för att jag ska känna mig bekväm i min kropp vilket jag börjar göra nu, men vi blir ändå aldrig nöjda med hur vi ser ut. Allt kretsar idag kring yta, vilket gör mig galen.

Jag har inga stora komplex gällande min kropp (förutom hyn), den ser ut som den gör, och din kropp ser ut
som den gör eftesom vi är två olika idivider men otroligt fina på våra helt egna sätt. Blir så förbannad när jag läser elaka kommentare på nätet om andras utseende. Vi är så modiga bakom våra datorer och kan skriva hur lätt som helst elaka kommentarer till andra och många försöker trycka ner andra för att själv må bättre. Jag har ex, fått kommentarer här på nätet genom åren att jag ser ut som purjolök, jag har feta lår, min näsa ser hemsk ut, mina finnar är stora som näsborrar, jag har äckligt fet rumpa osv.

Mina fina vänner Emma o Cessi är lite som två Blondinbellor här i Vasa
när det kommer till att förespråka att må bra. Jag känner efter varje gång jag umgåtts med dessa fantastiska tjejer att jag kommit ett steg åt rätt riktning med vart jag lägger min energi. Vi ska nämligen sluta fokusera på det negativa, bara det positiva ska få ta vår värdefulla energi och tid. Vi ska sluta umgås med människor som tar mera energi från oss än de ger tillbaka!! Vi ska göra och äta det vi mår bra av osv. För lite på ett år sedan var Emma speciellt min Blodninbella, både när det kom till att peppa psyket och kroppen. Jag lade energin på helt fel saker, jag gör nog det fortfarande men inte lika mycket. Jag trivs med min kropp idag, enda jag fortfarande jobbar med är mitt stora komplex över hyn. Jag klarar ex. inte av att vara utan foundation en dag för jag skäms så över min hy. Så mitt mål under sommaren är att våga vara utan smink på stranden. Medan en annan kan ha som mål att överhuvudtaget våga gå till stranden o sola i bikini. Så bara att jag vågar skriva och erkänna jag har dålig hy och har grymma komplex för det, är ett STORT steg på vägen för mig att acceptera att det är så här min hy är och se världen inte går under fast andra ser min hy utan smink. Vi har alla så olika komplex vi måst jobba med. Allt fokuserar på yta idag så vi måste försöka peppa varandra att komma över våra komplex och visa hur fina vi är! Hoppas ni alla där ute har en "Emma o Cessi" i er umgängeskrets.


Så det jag försökt få fram är med detta långa inlägg är:

- Sluta jämföra era kroppar med andras, vi har alla olika gener så vi kan inte alla se ut som Jennifer Aniston
- Bort med det som tar energi, välkomna mer av det som ger energi
- Vill du ha en förändring, gör en förändring
- Var stolt över din kropp, du och den är fantastisk!
- Försök utmana dig själv och dina komplex för att komma över dem!



Blondinbella har en kampanj också att vi som förespråkar detta med acceptera våra kroppar kan ladda upp på FB denna bild under vår tidslinje för att sporra flera att tänka till. Ni hittar loggan här..




Jag hoppas verkligen vi är fler där ute som reagerat hur samhället format våra tankar så fel!







8 maj 2012

God morgon! Jäklarns så skönt att få sova ut idag, men det är väl ingen nyhet att jag gillar att sova? ;) Nu vill jag bara att förkylnignen ska försvinna så jag får börja springa o komma i bättre kondition, det är ju helt ljuvligt väder där ute, bara halsonten skulle försvinna skulle allt vara perfekt!!

Men annars är det en bra dag idag, Ansu kommer hem när som helst, jag har blivit moster (igen) och vädret är helt underbart så jag kommer att spendera många timmar i stallet idag!  Life is good!








7 maj 2012

Jäklar vilket härligt väder det är där ute! Ska få vara  barnvakt till fina systersonen ikväll så då ska vi leka på gården, o ha det helt underbart!

Kom annars precis från skolan och är aningen skräckslagen efter läkemedelsräkningen o behandlingen. Blir nog bara att räkna, räkna räkna nu här efter!! No fun for me i en månads tid, typ ;)




Försov mig i morse så fick slänga på mig snabbt bara någe kläder, så blev årets första shorts-dag! Välkommen våren!


6 maj 2012

Blev en sen bloggning idag men de beror på jobbet o så var jag till stallet nu på kvällen, blev dessutom bjuden på tårta så blev en ännu längre stund i stallet. Så ursäkta mig! :)

Jahapp, i morgon börjar sista perioden i skolan då, då har vi dessutom läkemedelsräkning + behandling + finska, så ämnen jag verkligen måste satsa på de ämnena eftersom de inte är min starka sida. Ska bli kul att se igen eftersom vi varit utspridda i Finland på praktiken. Antar de blir en vild sista månad, hehe, går ju inte att undgå det med denna super-klass. :)



Inte alla dagar man får tårta i stallet ;)


<3

Ord kan inte beskriva kärleken jag känner till denna häst!!



5 maj 2012

God eftermiddag! Har varit upp sedan kvart i sju i morse o gjort mig i ordning inför dagens tävlingar. Vill ni läsa mera om tävlingen o hur de gick får ni gå in på maestro.blogg.se o läsa där :)

I övrigt är jag helt super slut av förkylningen, halsen värker ännu o snoret rinner. Men bara att bita ihop, har ju mina katter jag får gosa med!! :)



Ludde o Leo är nog de vackraste katterna som finns! Världens mysigaste!



4 maj 2012

Alltså idag gillar jag inte alls vår skola. Skulle skriva två tenter idag o har pluggat hårt på dem, o så får jag bara en tent i handen när jag kommer till skolan, fast jag anmält mig till tenten för över 4 veckor sedan!! Sucka stöna!!!!!!

I övrigt är väl det samma som igår, fortfarande sjuk i halsen för flera, o snorar x1000. Hoppas verkligen halsen blivit bättre till om morn, för då är det tävling för mig o hästen Matti. Vi gör vår tävlingsdebut tillsammans i Gamla Vasa kl 10:30, är så nervös att jag håller på att spricka. Jag är nog tävlingsmänniska, men på fel sätt?! klarar inte av att misslyckas, så de e därför jag e så nervös just nu, för om jag mislyckas i morgon när jag rider ett så enkelt dressyrprogram som det vi rider är jag nog en bajs ryttare.. Well, ni som är intresserad över förberedelserna får följa oss på Matti-bloggen. Nu ska jag kika vampire diaries o lugna ner mig!






Mina bäbisar

Lovade ju att jag skulle bjuda på bättre bilder när jag får Photshop, o nu har jag i 30 dagar ett prova på, medan jag väntar på att mitt egna ska dimpa ner i postlådan. :)

Eftersom jag är krasslig idag fick Leo o Ludde bli mina offer. De är så olika. Ludde älskar att bli fotad o sitter o poserar gärna, medan Leo genat kommer fram o vill gosa istället. Mina fina bäbisar! <3



Men jag kanske inte har uppfostrat dem så bra än..










Mina bästa vänner idag




Honung i varmt vatten, nässpray, o vitlök. Har ni några bra huskurer ni vill dela med er av, vill bli frisk till senast lördag! :)


3 maj 2012

Fy då idag är jag sjuk. Halsen är så sjuk så tar emot att svälja. Har hur som helst fått i mig lite frukos o ska börja läsa på tent. Har nästan inte sovit något inatt heller då snoret stockat igen andningsvägarna.. Så idag är det "tycka synd om Annu-dagen" hehe.



Jag med hatten på sne, och min älskling på 1 maj @ Kantarellis


Hästintresserad??

Visste ni jag har en hästblogg också där jag bloggar om min passion, hästar o ridning? Där kan ni följa hur det går för mig o min sköthäst Maestro. Vår första tävling tillsammans är nu i helgen, så det är mycket snack kring det där just nu.

Kolla in den, har just fixat en skit snygg layout (tycker jag själv i alla fall, hehe).



-> Maestro.blogg.se <-

 

 


Titta vem som kikat fram




Titta vilken söt liten krabat som börjat vara framme mera nu än under sängen. Det tar tydligen ganska exakt tre dagar för Ludde att vänja sig med alla nya saker o ting. 3 dagar tog det att vänja honom med Leo, tre dagar tog det för honom att känna sig hemma nu. Skönt att han äntligen gör det, hann bli orolig. <3

Sen dessutom har ännu inte heller mitt Photoshop anlänt, börjar bli galen!! Bilden ovan är ju helt rå, så skulle ha velat lagt till lite kontraster o ljus + gjort ögonen tydligare så skulle den gjort rättvisa till hur söt Ludde är.. Får bara hålla fingrar o tår att Photoshop dumpar ner i brevlådan snart!!


2 maj 2012

Jag har ju inte laddat upp några bilder från vårt härliga vappenfirande, så här kommer några få bilder jag kom ihåg att knäppa under kvällens gång. :)


















Det var en super kiva kväll som gick allt för fort! Mera sådana kvällar <3



Sjung om studentens lyckliga daar




1 maj 2012

God morgon! Det som är negativt med denna lägenhet är sovrummets rullgardin, de hjälper inget alls med att skärma bort ljuset, så har inte kunnat sova efter kl 7 i morse o de blev rätt sent inatt, så inte många timmar sömn.

Men så roligt vi hade! Har ont i mage o kinder efter allt skrattande, o min mat blev godkänd så det var ju ännu roligare, kanske det blir en kock av mig ännu?

Nu ska jag käka lite frukost sen fixa mig inför maj torget o pallra mig mot staden o se veteranbils tåge o sen käka med la familia! Hade ni en bra vappen?






RSS 2.0