Löjligt glad!

Tänk att man ännu som (snart) 22-åring kan bli så löjligt glad över ett bra vitsord i finska!! Fick precis veta mitt vitsord och jag skulle bara vilja gå och visa pappret med vitsordet i ansiktet på mina tidigare finskalärare och visa att jag kan visst!! Så som jag kämpat med det språket så känns det här som en enorm revange och vinst!
 
Tänk att jag nu aldrig mera behöver bevisa mina kunskaper i finska för att jag räknas i princip som tvåspråkig (inom sjukvården i alla fall), så bra vitsord var det. Så från att ha haft underkända vitsord och strax över godkänt i hela gymnasiet till att idag ha toppvitsord, ni kan säker gissa er till min lycka just nu. Jag är faktiskt värd detta, för jag har fan kämpat genom åren med vårt andra inhemska språk. Jaa jestas, det är många tårar som fallit!!
 
Yepp, kyllä Annu osaa!! Viimeinen koe koulussa tänään, sitten on loma! Mahtavaaaaa!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis!! Härligt! :)

2012-12-20 @ 10:51:44
URL: http://www.saralene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0