14 december 2012

 
 
Tänkte när det blev lite åsikter och frågetecken om mitt tidigare inlägg gällande EKG, som jag kanske uttryckte mig lite fel/provocerande(?) gällande att jag skulle vara i fysiskt bra skick och ha bra hjärta, så tänkte jag att jag lika bra kan visa er hur mitt EKG såg ut, så kanke det blir klarare. Det var en kolum (9130 om jag läser EKG-pappret rätt nu) som inte syntes, och så kan det göra på unga personer som är tränar mycket, inget farligt om EKG maskinen inte kan tyda den rytmen.
 
Något annat man kan se på EKG om man tränar mycket och har ett bra hjärta är att det syns höga toppar på EKG, som syns på bilden. Dessa toppar är högre om man tränar mycket, och då har man oftast också en lägre vilopuls, min låg runt 51-55, och vanligtvis ligger runt 60-70 på de flesta människor:)
 
Nu är jag ingen expert på EKG eftersom vi bara haft det en gång i skolan, så vet något mer än mig eller inte håller med är det bara att kommentera så jag lär mig rätt! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0